Przejdź do głównej zawartości

mArtwA nAturA na białym stOle





Wartości odżywcze gruszek (w 100 g)


Wartość energetyczna - 57 kcal
Białko ogółem - 0.36 g
Tłuszcz - 0.14 g
Węglowodany - 15.23 g (w tym cukry proste 9.75)
Błonnik - 3.1 g



Witaminy


Witamina C – 4.3 mg
Tiamina – 0.012 mg
Ryboflawina – 0.026 mg
Niacyna - 0.161 mg
Witamina B6  - 0.029 mg
Kwas foliowy -  7 µg
Witamina A – 1 IU
Witamina E – 0.12 mg
Witamina K - 4.4 µg



Minerały


Wapń – 9 mg
Żelazo - 0.18 mg 
Magnez - 7 mg
Fosfor - 12 mg 
Potas - 116 mg
Sód – 1 mg 
Cynk - 0.10 mg



Źródło danych: USDA National Nutrient Database for Standard Reference

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

cudze salony

   kotbury i ew . ka gościnnie u kotaburego Uświadomiłam sobie ,że  moje grafiki zawędrowały aż za  Morze Irlandzkie właściwie można mówić o  podwójnym autorstwie   ...wykorzystuję w tego typu pracach zdjęcia i graficznie opowiadam  historie rodzinne takie  fOtO  grafiki - kroniki  zapraszam i TU inne blogowe przyjemności

papuga na słodko

    digart poleca :] poszukiwałam we wspomnieniach    koloru mojej papugi  / kolor tła / chciałam oddać jej /ich /energię  ,radość,optymizm ...      

z życia kota

  [...] kot i ja jesteśmy jak przeplatające się robaczki jin i jang - to jest właśnie Tao - i nie umyka mi fakt, że każdy kot, po hiszpańsku gato , zawiera w swej nazwie trzy litery z Tao, przy czym g jest jakby dziurką, jaką pozostawiają w ponczach indiańskie kobiety, ażeby dusza ich nie stała się więźniem tkaniny. —  Julio Cortázar   digart poleca ;]